چکار کنیم تا قدمان بلند شود؟ نکات مهم برای افزایش قد شما


چکار کنیم تا قدمان بلند شود؟ نکات مهم برای افزایش قد شما
3,767 بازدید

 

چگونه قدمان را بلند کنیم؟ آیا کاری هست که بتوانیم برای افزایش قد انجام دهیم؟

چه چیزهایی در کنترل ماست و چه چیزهایی را نمی توانیم کنترل کنیم؟ 

برای پاسخ به این سوالات با رشدینو همراه باشید

عوامل متعددی بر قد کلی شما تاثیر می گذارند. گرچه فاکتورهای ژنتیکی 60 تا 80 درصد بر قد شما اثر می گذارند. عوامل محیط مشخصی، مانند تغذیه و ورزش، به نسبت های باقی مانده تاثیرگذار هستند.

اکثر مردم بین سن یک سالگی تا دوران بلوغ، هر سال 2 اینچ به قدشان اضافه می شود. در سن بلوغ، ممکن است به نسبت 4 اینچ در هر سال افزایش قد داشته باشید. با این حال، همه مردم با نسبت های مختلفی رشد می کنند.

جهش رشدی، معمولا برای دختران اوایل سال های نوجوانی شروع می شود. پسران این افزایش ناگهانی قد را تا پایان نوجوانی شان تجربه نمی کنند.

معمولا بعد از سن بلوغ، رشد قدی شما متوقف می شود. این یعنی، به عنوان یک بزرگسال، احتمالا دیگر از طریق بلوغ  قدتان بلند تر نمی شود.

با این حال، موارد مشخصی هستند که می توانید آنها را در زمان نوجوانی انجام دهید و مطمئن شوید که میزان رشد خود را به حداکثر رسانده اید. باید این نکات را در دوران بزرگسالی نیز ادامه دهید تا سلامتی کلی خود را تقویت کرده و قدتان را حفظ کنید.

 

1. رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

در طول سال های رشد، بسیار مهم است که تمام مواد مغذی ای که بدن تان نیاز دارد را دریافت کنید.

 رژیم غذایی شما باید شامل موارد زیر باشد :

 

 

  • میوه های تازه
  • سبزی های تازه
  • غلات کامل
  • پروتئین
  • مواد لبنی

باید از غذاهای حاوی مواد زیر دوری کنید یا مقدار آن را کم کنید:

  • شکر
  • چربی های ترانس
  • چربی های اشباع شده

اگر یک مشکل پزشکی اساسی، یا سن بالا با اثر منفی بر تراکم استخوان های تان، باعث کاهش قد شما شده است، میزان کلسیم مصرفی تان را افزایش دهید. گاهی اوقات توصیه می شود که زنان بالای 50 سال و مردان بالای 70 سال باید 1200 میلی گرم کلسیم در روز مصرف کنند.

ویتامین D سلامت استخوان ها را افزایش می دهد. منابع رایج ویتامین D شامل تون ماهی، شیر غنی شده، و زرده تخم مرغ هستند. اگر به اندازه کافی ویتامین D مصرف نمی کنید، برای دریافت مکمل و رسیدن به مقدار پیشنهادی روزانه، با پزشک تان صحبت کنید.

 

2. مکمل ها را با احتیاط مصرف کنید.

موارد بسیار کمی وجود دارند که مکمل ها برای افزایش قد کودکان توصیه می شود و می تواند با کاهش قد در میانسالان مبارزه کند.

برای مثال، اگر شرایطی دارید که بر تولید هورمون رشد شما اثر می گذارد، احتمالا پزشک تان توصیه می کند که یک مکمل حاوی هورمون رشد انسانی مصنوعی استفاده کنید.

به علاوه، میانسالان نیز احتمالا مکمل های ویتامین D یا کلسیم مصرف می کنند تا خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش دهند.

در تمام این موارد، باید از مکمل هایی که وعده بلند قدی می دهند، خودداری کنید. زمانی که تمام بخش های رشد شما کنار هم قرار گرفتند، هیچ شانسی وجود ندارد که بتوانید قدتان را افزایش دهید، بنابراین بدون توجه به تبلیغات مکمل های شیمیایی، از خوردن آنها خودداری کنید.

 

3. به اندازه کافی بخوابید

معمولا کمبود خواب در طولانی مدت بر قد اثر نمی گذارد. اما اگر در دوران نوجوانی، مرتبا کمتر از مقدار پیشنهادی بخوابید، این مسئله ممکن است منجر به عوارض شود.

علت اینجاست که بدن شما در هنگام خواب، هورمون رشد انسانی ترشح می کند. اگر به اندازه کافی استراحت نکنید، تولید این هورمون و هورمون های دیگر کاهش می یابد.

توصیه می شود که:

 

  • نوزادان تا سه ماهگی، هرروز بین 14تا 17 ساعت بخوابند.
  • کودکان نوپا از سه تا 11 ماهگی بین 12 تا 17 ساعت بخوابند.
  • خردسالان از 1 تا 2 سالگی، 11 تا 14 ساعت
  • کودکان از 3 تا 5 سال، بین 10 تا 13 ساعت
  • کودکان 6 تا 13 سال، 9 تا 11 ساعت
  • نوجوانان 14 تا 17 سال، 8 تا 10 ساعت
  • بزرگسالان 18 تا 64 سال، 7 تا 9 ساعت
  • میانسالان بالای 65 سال نیز 7 تا 8 ساعت به خواب احتیاج دارند

 خواب بیشتر ممکن است مقدار تولید هورمون رشد را افزایش دهد، بنابراین شروع کنید و قدرت چرت زدن را جدی بگیرید.

 

4. فعال باشید

تمرین های منظم مزایای زیادی دارد. تمرین و ورزش کردن ماهیچه ها و استخوان های تان را تقویت می کند، و به شما کمک می کند تا وزن سالمی داشته باشید. به علاوه مقدار هورمون رشد نیز افزایش می یابد.

کودکان مدرسه ای باید حداقل، یک ساعت در روز ورزش کنند. در این زمان، آنها باید برروی موارد زیر تمرکز کنند:

 

  • تمرین های قدرتی مانند شنا و دراز نشست
  • تمرین های انعطافی، مانند یوگا
  • فعالیت های ایروبیکی مانند گرگم به هوا یا بالا بلندی، از طناب پریدن یا دوچرخه سواری

تمرین کردن در دوران بزرگسالی نیز اثرهای مثبتی دارد. ورزش کردن علاوه بر اینکه سلامتی شما را حفظ می کند، به کاهش خطر پوکی استخوان نیز کمک می کند. این حالت زمانی رخ می دهد که استخوان های شما ضعیف یا شکننده شده باشند. در نتیجه استخوان، تراکم خود را از دست می دهد. بنابراین، قد شما شروع به کاهش می کند.

برای کم کردن این خطر، قدم بزنید، تنیس بازی کنید یا هر از چندگاهی در هفته، یوگا تمرین کنید.

پکیج افزایش قد رشدینو نیزتاثییرات مفیدی به همراه خواهد داشت.

وضعیت خوب بدنی را تمرین کنید

حالت ضعیف بدن ممکن است شما را کوتاه تر از حالت عادی نشان دهد. و با گذشت زمان، کاهش فعالیت بدنی یا خمیده راه رفتن بر قد شما تاثیر بگذارد.

کمر شما باید در سه مکان به طور طبیعی، به شکل منحنی باشد. اگر دائما قوز می کنید یا خمیده راه می روید، این منحنی ها تغییر می کنند تا با وضعیت جدید شما منطبق شوند. این مسئله منجر به درد در گردن و کمر میشود.

به حالت ایستادن، نشستن و خوابیدن خود دقت کنید. با پزشک خود در مورد به کارگیری ارگونومی در برنامه های روزانه خود صحبت کنید. با توجه به نیازهای شما، یک میز ایستاده یا بالش فوم مموری می تواند برای تصحیح حالت بدن شما مناسب باشد.

همچنین می توانید برای تقویت حالت بدن تان، تمرین های مشخصی انجام دهید. اگر نمی دانید از کجا باید شروع کنید، با پزشک یا متخصص صحبت کنید. آنها می توانند در مورد ایجاد یک برنامه ورزشی مناسب به شما کمک کنند.

 

تمرینات نخصصی رشدینو:

پکیج افزایش قد رشدینو نیز شامل تمریناتی تخصصی و کاربردی برای افزایش قد میباشد. این پکیج بدون دارو بوده و هیچ گونه عوارضی نیز به همراه ندارد. تاثییر این روش افزایش 5 الا 10 سانتی قد میباشد.

به طور خلاصه میتوان گفت این روش با ضخیم تر کردن دیسک های میان مهره ای و تاثیر و تحریک بر روی غضروفهای میان استخوانهای تمام نقاط بدن باعث افزایش قد می شود.

 توضیحات بیشتر این محصول را در این صفحه بخوانید. کلیک کنید+


نظر خود را با ما درمیان بگذارید

اختیاری
نظرات کاربران