9 روش ساده برای افزایش قد بصورت طبیعی | رشد طبیعی قد


9 روش ساده برای افزایش قد بصورت طبیعی | رشد طبیعی قد
4,011 بازدید

9 روش ساده برای افزایش قد به طور طبیعی

قد فاکتوری ضروری است که شخصیت کلی فرد را مشخص می کند. گرچه کوتاه قد بودن به هیچ وجه از قابلیت های فرد کم نمی کند اما واقعیت این است که افراد بلند قد بیشتر از دیگران در مرکز توجه هستند. برخی از افراد کوتاه قد  نه تنها از نداشتن اعتماد به نفس رنج می برند، بلکه در برخی از جنبه های زندگی شان نیز دچار مشکل می شوند.

آیا افزایش قد به صورت طبیعی امکان پذیر است؟ اگر بله چگونه به این کار انجام می شود؟ این سوالی است که پاسخ آن را در این مطلب رشدینو دریافت می کنید. بقیه مقاله را بخوانید.

 

چگونه می توانید به طور طبیعی، قدتان را بلند کنید؟

  1. به اندازه کافی بخوابید

  2. تمرینات منظم داشته باشید و ورزش کنید.

  3. یوگا تمرین کنید

  4. حالت درست بدن تان را حفظ کنید.

  5. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

  6. از موانع رشد جلوگیری کنید.

  7. سیستم ایمنی قوی ای پرورش دهید.

  8. به دنبال راه حل های کمکی پزشکی باشید.

  9. اعتماد به نفس خودتان را بسازید.

حدود 20 درصد از قد ما (یا بیشتر) به محیط، فعالیت ها و رژیم غذایی ما بستگی دارد. بنابراین با پیروی از قوانین ساده ای در زندگی روزمره، می توانید قدتان را بلند کنید.

 

  1. به اندازه کافی بخوابید

این یک واقعیت شناخته شده است که بدن ما هنگامی که استراحت می کنیم، بافت ها را رشد و ترمیم می کند. خواب و استراحت مناسب یک عامل مطلقا ضروری برای رشد قد انسان است. این باور وجود دارد که هورمون رشد انسان به طور طبیعی در بدن، در حین خواب مناسب، عمیق و آهسته، تولید می شود. کودکان و نوجوانان در حال رشد قد باید هرشب حداقل 8 تا 11 ساعت خواب مناسب داشته باشند تا بتوانند به بیشترین اندازه قد خود برسند. داشتن یک محیط مناسب برای خواب بسیار مهم است. مکان خواب شما باید ساکت و بدون هیچ گونه سر و صدای اضافی یا نورهای قوی باشد. در این بخش، چند نکته برای خوب مناسب ارائه شده است.

  • قبل از خواب، یک دوش آب گرم بگیرید. این کار می تواند کیفیت خواب شما به خوبی افزایش دهد. طبق مطالعات انجام شده، افت ناگهانی دمای سطح بدن می تواند باعث القای خواب و بی حالی شود.
  • قبل از رفتن به تخت خواب، یک فنجان چای بابونه بنوشید. این کار برای القای حس خواب بسیار مفید است.

 

  1. تمرینات منظم داشته باشید و ورزش کنید.

یکی از بهترین روش های افزایش قد به صورت طبیعی، داشتن بدنی مناسب و فعال بودن مانند یک کودک است. تمرین منظم و ورزش، قد شما را افزایش می یابد. زمانی که از نظر فیزیکی فعال باشید، بدن شما به مواد مغذی بیشتری احتیاج دارد و متعاقبا، افزایش مواد مغذی نیز باعث رشد می شود.

تمرین و ورزش کردن مانند شنا، ایروبیک، تنیس، کریکت، فوتبال، بسکتبال و ورزش های کششی دیگر روش خوبی برای حفظ سیر رشد بدن است. مطابق یکی از مطالعات اسپانیایی، ارتباط مستقیمی بین فعالیت فیزیکی، و تقویت استخوان ها در طول رشد وجود دارد. ماهیچه های ما نقش مهمی در رشد ما دارند. بنابراین، تمرین منظم یا ورزش کردن قطعا باید بخش مهمی از فعالیت های روزمره ما باشند.

فعالیت های ما مانند شنا کردن (که کل بدن انسان را درگیر می کند) می تواند در قد انسان تاثیر داشته باشد. اگر شنا کردن را از سن کم شروع کنید، این ورزش می تواند تضمین کننده رشد مطلوب باشد.

 

3. یوگا تمرین کنید

یوگا روشی عالی و نسبتا کم تحرک برای افزایش طبیعی قد است. این ورزش تناسب اندام را بهبود می بخشد که این مسئله برای افزایش قد موثر است.

برخی از حرکات یوگا، به آزاد شدن هورمون های رشد در بدن کمک می کنند. تمرین های تعادلی و کششی یوگا، ماهیچه ها را تقویت می کند و وضعیت بدن را نیز بهبود می بخشد. سعی کنید برخی از حرکات یوگا، مانند حالت سه گوش (تریکوناسانا)، حالت کبرا (بوجانگاسانا)، حالت کوه (تاداسانا)، حالت مطلوب (سوخاسانا)، و حالت درخت (وریکساسانا). می توانید حالت های سوریا و ناماسکار را در برنامه ورزشی خود اضافه کنید.

 

4. حالت درست بدن تان را حفظ کنید.

از زمان کودکی، باید بر حفظ وضعیت درست بدن تاکید شود. چند روش ساده برای بهبود حالت ایستادن می تواند شامل تمرین های زیر باشد: درست نشستن روی صندلی، راست نگه داشتن شانه و چانه خود را بالا بگیرید، در هنگام راه رفتن یا ایستادن و غیره، ران های تان را بالای پای تان نگه دارید. به علاوه، فراموش نکنید که در هنگام راه رفتن، قوز نکنید.

ستون فقرات مستقیم و کمر قوی می تواند به افزایش قد کمک کند. گردن و سر خود را بدون خم کردن و دولا دولا راه رفتن، در یک خط مستقیم نگه دارید. یک بالش خوب و تشک مناسب بدن برای داشتن ستون فقرات مستقیم مهم است.

لازم به ذکر است که در هنگام راه رفتن یا ایستادن، شانه های شما نباید خم شوند. از قوز کردن در هر شرایطی اجتناب کنید. یک ژست خوب شما را بلند قد، باهوش و با اعتماد به نفس نشان می دهد. 

 

5. رژیم غذایی متعادلی داشته باشید

برای اینکه تغذیه درستی داشته باشید، باید رژیم غذایی متعادلی داشته باشد. به هر قیمتی که امکانش هست، از خوردن غذاهای آشغال و تنقلات خودداری کنید. از چربی های اشباع شده، نوشیدنی های گازدار و غذاهای پر شکر دوری کنید. این غذاها می تواند اثر منفی روی الگوی رشد شما داشته باشد. مطمئن شوید که بدن تان برای رشد سالم، ویتامین ها و مواد معدنی لازم را دریافت م کند. غذاهای متعددی وجود دارند که به حفظ رژیم غذایی متعادل کمک می کنند.

ویتامین D و پروتئین ها به آزاد کردن هورمون های رشد کمک می کنند و برای رشد دندان ها و استخوان ها نیز لازم هستند. بنابراین، غذاهایی که سرشار از این مواد غذایی هستند، از جمله پنیر، حبوبات، توفو، گوشت بدون چربی و سفیده تخم مرغ باید در رژیم غذایی شما وجود داشته باشند.

مقدار مناسبی از روی نیز بسیار مهم است. کمبود روی می تواند مانع از رشد شود. غذاهایی مانند مارچوبه، شکلات، تخم مرغ، صدف خوراکی، و بادام، سرشار از روی هستند.

کلسیم نیز در محصولات لبنی و سبزیجات سبز رنگ یافت می شود. کلسیم برای رشد و تقویت استخوان ها ضروری است. موا

مواد مغذی دیگر مانند منیزیوم، فسفر، کربوهیدرات و ویتامین ها نیز نباید نادیده گرفته شوند، زیرا این مواد نیز بر رشد مناسب بدن تاثیر می گذارند. مواد مغذی ضروری با مصرف مکمل ها در مقادیر محدود نیز به دست می آید. سوخت و ساز (متابولیسم) مناسب نیز اهمیت دارد. بنابراین، می توانیددر طول روز، شش وعده غذایی متعادل داشته باشید. بخش های کوچکتری که به خوبی اندازه گیری شده اند، می توانند به ارتقای سوخت و ساز بدن کمک کنند. این کار منجر به ذخیره چربی کمتر در بدن شما می شود. در نتیجه قدتان بلند تر می شود.

 

6. از موانع رشد جلوگیری کنید.

مطمئن شوید که وزن شما توسط عوامل خارجی و داخلی تحت تاثیر قرار نمی گیرد. بنابراین موارد زیر را به خاطر بسپرید:

مصرف مواد مخدر و الکل در سنین جوانی می تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف این مواد می تواند منجر به سوء تغذیه و عدم رشد می شود. در نتیجه قد شما نمی تواند به بیشترین حد خود برسد. مصرف کافئین باید محدود شود شود، به خصوص در بین کودکان. کافئین به توانایی خواب آسیب وارد می کند. از آنجایی که کودکان و نوجوانان به خواب 8 تا 11 ساعته احتیاج دارند، کافئین می تواند میزان خواب را محدود کند، بنابراین به طور غیرمستقیم بر کوتاهی قد تاثیر می گذارد.

به غیر این مسئله، استروئیدها نیز مانع از رشد استخوان در کودکان می  شوند، بنابراین بر قد آنها اثر منفی دارند. تحقیقات نشان می دهند که کودکان و نوجوانان مبتلا به آسم که از افشانه ها استفاده می کنند، نیم اینچ کوتاه تر از سایرین رشد می کنند. علت این است که افشانه ها مقادیر نسبتا کمی از استروئید به نام بودسونید را منتشر می کنند.

 

7. پرورش سیستم ایمنی قوی

بیماری های خاص دوران کودکی می توانند منجر به توقف فرایند رشد شوند. این مشکل می تواند با ایمن سازی منظم و دریافت منظم ویتامین C (این ویتامین در مرکباتی مانند پرتقال، گریپ فروت و لیمو وجود دارد) جلوگیری شود. روش های دیگری نیز برای تقویت سیستم ایمنی وجود دارد. برای مثال، می توان به خوردن غذاهای کامل و تازه، پرهیز از خوردن غذاهای فرآوری شده و هیدروژنه مانند مارگارین های بسیار معروف، اشاره کرد.

یک رژیم سالم منجر به یک سیستم ایمنی سالم نیز می شود. استفاده از میوه های زیاد، سبزی، حبوبات، غلات کامل و غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا3 در رژیم غذایی باعث سالم ماندن سیستم ایمنی می شود.

 

8. درخواست کمک پزشکی کنید.

اگر به اواسط دوران نوجوانی تان رسیده اید و در خانواده ای هستید که تمام اعضای آن قد بلند هستند، اما شما همچنان کوتاه قد هستید، وقت آن است که به پزشک مراجعه کنید. شرایط پزشکی خاص می توانند در مراحل اول شناسایی شوند. در نتیجه، اگر تمام موارد لازم را انجام می دهید، اما همچنان رشد خاصی را ملاحظه نکرده اید، به دنبال راه حل های پزشکی باشید.

 

9. اعتماد به نفس خودتان را بسازید.

اگر فردی قد بلند باشد، اما اعتماد به نفس نداشته باشد، هیچ فایده ای ندارد. بنابراین، باید از دوران کودکی اعتماد به نفس خود را شکل دهید و هر چقدر که بزرگتر می شود، آن را پرورش دهید. می توانید در فعالیت های مدرسه شرکت کنید، یا به یک گروه بپیوندید و برای علایق و سرگرمی های تان وقت بگذارید. تمام این فعالیت ها خلق و خوی شما را افزایش داده و حس خوشحالی و سلامتی به شما می دهد. در نتیجه اعتماد به نفس شما نیز افزایش می یابد. اگر تفکر ذهنی مثبتی دارد و اعتماد به نفس زیادی دارید، حتی کوتاهی قد نیز نمی تواند شما را آزار دهد. بنابراین روی اعتماد به نفس تان کار کنید.

حالا می دانید که برای افزایش قد، چه کارهایی را باید انجام دهید، یک نکته دیگر را نیز باید بدانید-فاکتورهایی که بر قد شما اثر می گذارند. این فاکتورها به اندازه نکات ذکر شده مهم هستند.

 

عوامل موثر بر قد

بلند قد بودن دست ما نیست. هست؟ خب حتی اگر این حرف درست باشد. فقط بخشی از این مسئله در کنترل ما قرار دارد.

فاکتورهای ژنتیکی و غیرژنتیکی نقش مهمی در تعیین قد ما دارند. قد ما با هورمون رشد انسانی تنظیم می شود. هورمون رشد انسانی توسط غده هیپوفیز در بدن ترشح می شود. بدن برای رشد مناسب استخوان ها و غضروف ها به این هورمون احتیاج دارد.

 

فاکتورهای ژنتیکی

قد ما با ژن های متعددی مشخص می شود. اگر والدین شما کوتاه قد هستند، به این معنی نیست شما قد بلند نمی شوید. با این حال، اگر اکثر اعضای خانواده شما، اقوام پدر و مادر، کوتاه قد هستند، بنابراین نسل های بعدی نیز احتمالا کوتاه قد هستند. فاکتورهای ژنتیی کاملا فراتر از کنترل ما هستند. طبق تحقیقات انجام شده، 60 تا 80 درصد اختلاف قد مستقیما به عوامل ژنتیکی وابسته است.

 

می توانید قد پیش بینی شده خود را محاسبه کنید

  • قد والدین خود را (به اینچ یا سانتی متر) با یکدیگر جمع کنید.
  • اگر مرد هستید، 5 اینچ یا 13 سانتی متر به این مقدار اضافه کنید. اگر زن هستید، 5 اینچ از این مقدار کم کنید.
  • عدد به دست آمده را بر 2 تقسیم کنید.
  • عدی که به دست می آورید، قد تخمینی شما است. این عدد می تواند 4 اینچ کمتر یا بیشتر باشد. با این روش می توانید عدد تقریبی قدتان را محاسبه کنید.

فاکتورهای غیرژنتیکی

فاکتورهای غیرژنتیکی متعددی هستند بر میزان قد شما اثر می گذارند. بلند قد بودن با رشد شما در ارتباط است، بنابراین کوتاه قد بودن نیز می تواند به تغذیه ناکافی، نداشتن تحرک فیزیکی، وضعیت نامناسب بدن، و غیره نسبت داده شود.

فاکتورهای غیرژنتیکی دیگر که ممکن است بر قد شما تاثیر بگذارند، شامل موارد زیر هستند:

  • مراقبت های ناکافی در زمان های قبل و بعد از تولد
  • بیماری در زمان کودکی یا نوجوانی
  • شرایط ذهنی در دوران کودکی و نوجوانی

فاکتورهای غیرژنتیکی نیز می توانند تا حدودی کنترل شوند. و این کار با پیروی از سبک زندگی سالم از دوران کودکی رخ می دهد.

زیاد منتظر نمانید. از همین الان شروع کنید و خودتان را ببینید که قد بلند تر شده اید.

 

 

تمرینات نخصصی رشدینو:

پکیج افزایش قد رشدینو نیز شامل تمریناتی تخصصی و کاربردی برای افزایش قد میباشد. این پکیج بدون دارو بوده و هیچ گونه عوارضی نیز به همراه ندارد. تاثییر این روش افزایش 5 الا 10 سانتی قد میباشد.

به طور خلاصه میتوان گفت این روش با ضخیم تر کردن دیسک های میان مهره ای و تاثیر و تحریک بر روی غضروفهای میان استخوانهای تمام نقاط بدن باعث افزایش قد می شود.

 توضیحات بیشتر این محصول را در این صفحه بخوانید. کلیک کنید+


نظر خود را با ما درمیان بگذارید

اختیاری
نظرات کاربران