11 غذای شگفت انگیز و رژیم غذایی برای افزایش قد


11 غذای شگفت انگیز و رژیم غذایی برای افزایش قد
4,578 بازدید

قد همیشه یکی از نگرانی های همه ما بوده است. افرادی که قد کوتاه دارند ، معمولاً هنگام روبرو شدن با افراد قد بلند، از کمبود رنج رنج می برند و این موضوع بسیار روی اعتماد به نفس تاثییر گذار است. در حالی که ، طیف وسیعی از محصولات موجود در بازار وجود دارد که نوید افزایش قد را می دهند ، آنها اغلب طبق برنامه ریزی کار نمی کنند. بیشتر اوقات ، قد بستگی به ژن ها و نوع مناسب غذا و ورزش مناسب تا حدی دارد.
قد توسط نوعی هورمون بنام هورمون رشد انسانی (HGH) تنظیم می شود. این غده هیپوفیز باعث افزایش قد بدن می شود. بنابراین ، توصیه می شود از غذاهایی که به عملکرد HGH کمک می کنند، استفاده کنید که در ادامه تاثییر گذار ترین آنها را معرفی میکنیم.

لیست غذاهایی که به افزایش قد کمک میکند

اگرچه قد بدن از نظر ژنتیکی مشخص می شود ، اما این یک واقعیت شناخته شده نیز است که رشد به برخی عوامل خارجی بستگی دارد و تغذیه یکی از آنهاست. تغذیه نامناسب می تواند نتیجه افزایش قد آهسته کند. بنابراین ، پیروی از یک رژیم متعادل برای بهبود چشم انداز رشد ، به ویژه در سالهای نوجوانی برای بدست آوردن قد مناسب ضروری است. برای رسیدن به قد و وزن مطلوب بدن ورزش مناسب لازم است اطمینان حاصل کنید که بدن شما برای ایجاد ماهیچه های قوی ، رباط ها و تاندون ها انواع مختلفی از مواد مغذی را دریافت می کند. مقدار زیادی کلسیم ، مواد معدنی ، ویتامین ها و پروتئین ها باید در رژیم غذایی شما قرار بگیرند. در اینجا چیزی است که شما به طور خاص به عنوان غذایی برای افزایش قد به رژیم خود نیاز دارید را گفته ایم پس با رشدینو همراه باشید

۱. مواد معدنی، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها


A. پروتیین:

پروتئین ها آجر های ساختاری بدن ما هستند و بنابراین می توانند با ایجاد بافت های مختلف به افزایش قد کمک کنند. اسیدهای آمینه که برای هورمون های رشد طراحی شده و برای حفظ استخوان ها ، ماهیچه ها ، بافت ها ، اندام ها ، پوست و دندان ها ضروری هستند. آنها همچنین به عنوان آنزیمی عمل می کنند که واکنشهای بیوشیمیایی بدن مانند هضم ، تنفس و دفع را تحریک می کند. کمبود پروتئین می تواند چندین مشکل سلامتی مانند از دست دادن توده عضلانی ، رشد غیرطبیعی ، سیستم ایمنی ضعیف و رشد ذهنی ناکافی ایجاد کند.

بنابراین ، کربوهیدرات ها باید با غذاهای سرشار از پروتئین مانند ماهی ، تخم مرغ ، شیر و حبوبات جایگزین شوند. پروتئین یک ماده مؤثر در یک ماده غذایی برای افزایش قد است.

 

ب. مواد معدنی:


غذاهای حاوی مواد معدنی مانند منیزیم ، فسفر ، فلوراید ، ید ، آهن و منگنز نیز نقش مهمی در افزایش قد و رشد بدن دارند.
کلسیم یک ماده معدنی حیاتی برای رشد و نگهداری استخوان های قوی است. نوشیدنی های گازدار ، نمک بیش از حد ، شکر ، چربی و قهوه باید محدود شوند زیرا آنها به عنوان مهار کننده های کلسیم عمل می کنند ، بنابراین بر رشد شما تأثیر منفی می گذارد. داروهای غیرقانونی و سیگار کشیدن بیش از حد نیز می تواند رشد شما را لکه دار کند و تأثیرات مضر دیگری بر سلامت شما بگذارد.

 

C. ویتامین ها:


ویتامین D برای رشد استخوانهای قوی و سالم بسیار حیاتی است و کمبود آن می تواند منجر به اختلال در رشد ، استخوان های ضعیف و قد کوتاه شود. علاوه بر این ، برای جذب کلسیم مورد نیاز است. به غیر از ویتامین D ، ویتامین های دیگری مانند ویتامین A ، ویتامین B1 ، ویتامین B2 یا ریبوفلاوین ، ویتامین C یا اسید اسکوربیک و ویتامین F نیز برای رشد طبیعی لازم است. اینها بیشتر در میوه و سبزیجات موجود است.

 

در زیر لیست غذاهایی وجود دارد که می توانند در افزایش قد طبیعی به شما کمک کنند.

2. شیر:


کلسیم برای رشد و نگهداری استخوان های قوی بسیار حیاتی است و به عنوان تقویت کننده قد عمل می کند. شیر منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این ، دارای ویتامین A است که کلسیم را در بدن حفظ می کند. همچنین حاوی پروتئین است که به ساخت سلولهای ما کمک می کند. شیر به راحتی هضم می شود و جذب حداکثر پروتئین ها را تسهیل می کند. شیر بدون چربی و حاوی 100٪ پروتئین است. حداقل روزانه 2 تا 3 لیوان شیر توصیه می شود.

 

3. غذاهای لبنی:


علاوه بر شیر ، غذاهای لبنی نیز باید بخاطر تأثیر در قد مصرف شود. غذاهای لبنی مانند پنیر ، کره ، ماست ، خامه و بستنی (بستنی سنتی) سرشار از ویتامین های A ، B ، D و E. هستند همچنین حاوی پروتئین و کلسیم هستند. ویتامین D و کلسیم برای رشد ضروری هستند. کمبود ویتامین D می تواند باعث افزایش کوتاهی قد شود. دریافت کلسیم کافی به ویژه در دوران بلوغ از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

4. میوه و سبزیجات:


علاوه بر افزایش قد ، میوه و سبزیجات نقش مهمی در حفظ سبک زندگی سالم دارند. آنها منبع عالی ویتامین ها ، فیبر ، پتاسیم و فولات هستند. ویتامین A به رشد استخوان ها و بافت ها کمک می کند. میوه هایی مانند طالبی ، گریپ فروت ، پاپایا ، انبه ، میوه شور ، هندوانه و زردآلو به وفور در ویتامین A وجود دارد. ویتامین A در سبزیجات مانند هویج ، نخود فرنگی ، کدو تنبل ، کلم بروکلی ، اسفناج ، کلم ، سیب زمینی شیرین و غیره نیز وجود دارد. مرکبات میوه ، انواع توت ها ، سیب زمینی و گوجه فرنگی همچنین حاوی ویتامین C هستند که به رشد سالم استخوان ها کمک می کند و به افزایش قد فرد کمک می کند.

 

5. مرغ:


جوجه یکی از بالاترین منابع پروتئین در بین غذاهای حیوانات است. در حقیقت ، برای ساختن بافت ها و ماهیچه ها مقدار بیشتری پروتئین به بدن می دهد.

 

6. گوشت گاو:


به غیر از مرغ ، گوشت گاو منبع مهمی از پروتئین ها است اما همچنین حاوی چربی است که سطح کلسترول را افزایش می دهد.

 


7. نشاسته و غلات:


نشاسته ها و غلات منبع اصلی انرژی بدن ما هستند. علاوه بر این ، آنها ویتامین B ، فیبر ، آهن ، منیزیم و سلنیوم را تأمین می کنند. از آنجایی که کالری مورد نیاز را تأمین می کنند ، به ویژه در دوران بلوغ ، هنگامی که کودکان در مرحله رشد سریع قرار می گیرند ، مصرف آنها باید افزایش یابد. برنج قهوه ای ، پاپ کورن ، گندم کامل و ماکارونی غلات سبوس دار برای رشد مناسب مفید هستند.

 

8. تخم مرغ:

تخم مرغ همچنین منبع خوبی از پروتئین است. تخم مرغ ها حاوی ویتامین B2 نیز هستند که به عنوان ریبوفلاوین نیز شناخته می شود. به منظور افزایش قد ، 7 الا10 تخم باید به صورت هفتگی مصرف شود.

 

9. سویا:


سویا حاوی بالاترین پروتئین در بین تمام غذاهای گیاهی است. پروتئین خالص موجود در سویا باعث بهبود جرم استخوان و بافت می شود. برای افزایش قد ، هر روز 50 گرم سویا توصیه می شود. گیاهخواران می توانند پروتئین مورد نیاز بدن خود را از سویا که بسیار مغذی است ، تحقق بخشند.

 

10. جو دوسر:


جو دوسر همچنین منبع فوق العاده ای از پروتئین گیاه است. به افزایش توده عضلانی و کاهش چربی کمک می کند. توصیه می شود هر روز 50 گرم دانه جو دوسر را برای صبحانه میل کنید.

 

11. کلسیم مرجان:


همانطور که از این نام پیداست ، کلسیم مرجان از مرجان های دریایی به دست می آید. به افزایش توده استخوانی کمک می کند ، بنابراین باعث می شود طول استخوان ها رشد نکنند. این کلسیم باید در سنین پایین مصرف شود تا حداکثر نتیجه به دست آید.


بنابراین ، قد یک عامل ژنتیکی است اما می تواند به طور قابل توجهی تحت تأثیر تغذیه مناسب و تمرینات ورزشی قرار گیرد. خوردن غذای سالم به همراه فعالیت بدنی کافی می تواند به شکلی عالی در افزایش قد شما نقش داشته باشد.

این لیست از طرف مجموعه رشدینو جمع آوری شده است. نظر خود را برای ما ارسال کنید.


نظر خود را با ما درمیان بگذارید

اختیاری
نظرات کاربران